Politica de confidentialitate privind prelucrarea datelor personale
Deoarece consideram asigurarea dreptului la protectia datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental pentru noi, dedicam toate resursele si eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastra in deplina concordanta cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protectia datelor” sau “GDPR”), precum si cu orice alta legislatie aplicabila pe teritoriul Romaniei.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizeaza prin mijloace mixte (manuale si automate), cu respectarea cerintelor legale si in conditii care sa asigure securitatea, confidentialitatea, principiile si respectarea drepturilor persoanelor vizate.
Intrucat unul dintre principiile esentiale ale acestui Regulament il reprezinta transparenta, am pregatit acest document prin care dorim sa va informam despre modul in care colectam, utilizam, transferam si protejam datele Dvs. cu caracter personal atunci cand interactionati cu noi in legatura cu produsele si serviciile noastre, inclusiv prin website-urile noastre.

Cine suntem
Va asiguram ca respectam confidentialitatea datelor Dvs. si, de aceea, noi Cabinetul de Avocat Dan Radulescu, numit in continuare ”Cabinetul”, in calitate de operator de date personale, ne angajam sa protejam orice informatii care identifica sau pot contribui la identificarea unei persoane fizice (“date cu caracter personal”), pe care le colectam, le prelucram si/sau la care avem acces. Acest site https://www.danradulescu.ro/ numit in continuare ”Website” este furnizat si administrat de Cabinetul de Avocat Dan Radulescu cu sediul in Bucuresti, str. Pajurei, nr. 2, bl. 1, sc. A, et. 3, ap. 13, sector 1, cod de identificare fiscala 19802315, e-mail: office@danradulescu.ro.
Aceasta Politica poate fi completata cu alte informatii furnizate de catre noi, precum si cu alti termeni si conditii care se aplica in acest Website sau fata de care v-ati dat consimtamantul prin interactionarea cu noi. Recomandarile Dvs. sunt intotdeauna binevenite.
Ce date personale prelucram
In general, colectam datele Dvs. cu caracter personal direct de la dumneavoastra, astfel incat aveti controlul asupra tipului de informatie pe care ne-o oferiti. In timpul procesului de informare necesar pentru asigurarea serviciilor noastre juridice, de mediere si de legislatia muncii este posibil sa avem acces la urmatoarele categorii de date:
• Date de identificare (de exemplu numele si prenumele Dvs.);
• Detaliile de contact (de ex. adresa fizica a Dvs. sau a companiei Dvs., adresa Dvs. de e-mail personala/de serviciu si numarul de telefon al Dvs. personal/de serviciu);
• Informatii despre familia Dvs. (situatie maritala, numele sotiei/ sotului, copii in intretinere, numele copiilor, situatia si numele rudelor de gradul 1 si altele);
• Informatii de natura juridica inerente derularii serviciilor curente de asistenta;
• Informatii de natura medicala legate de capacitatea de munca, boli profesionale, boli cronice, accidente cu afectarea starii de sanatate;
• Informatii de natura financiara, situatie conturi bancare, situatie salariala, mosteniri, alocatii, amenzi etc.;
• Informatii despre interactiunile Dvs. cu continutul nostru on-line.
In vederea comunicarii pentru o buna derulare a serviciilor noastre, colectam date cu caracter personal precum: adresa de e-mail, nume si prenume, numar de telefon.
Care sunt scopurile si temeiurile juridice ale prelucrarii
Scopurile pentru care putem procesa informatiile personale in conformitate cu legislatia aplicabila includ: furnizarea de servicii juridice, de mediere si de legislatia muncii precum si activitati de comunicare.
Toate procesele de colectare a datelor personale la Cabinet sunt bazate pe un temei legal solid care poate fi sustinut de:
• prezentarea consimtamantului, la deschiderea unei fise de client si la datele colectate prin formularele de pe site-uri;
• relatia contractuala detaliata printr-un contract de asistenta juridica;
• justificarea bazata pe o prevedere legala;
• activitatea/un proces bazate pe legitimul interes al Cabinetului de a oferi servicii juridice, de mediere si de legislatia muncii de cea mai buna calitate;
• activitatea sustinuta de interesul vital al unui client;
• activitatea sustinuta de interesul public, care poate interveni in unele dintre spetele noastre.
Cum colectam informatiile despre Dvs.
Este posibil sa colectam sau sa obtinem informatii despre Dvs. in urmatoarele moduri:
• direct de la Dvs. (de exemplu daca ne contactati prin telefon, e-mail sau alte canale de comunicare);
• in cursul interactiunilor noastre cu Dvs. (contacte directe cu prilejul participarii la unele actiuni publice si/sau private);
• primirea unor informatii despre Dvs. de la terte parti (de exemplu din dosare aflate in diferite stadii de documentare primite de la partenerii nostri);
• de asemenea, putem retine informatii despre Dvs. prin simpla evidenta a interactiunilor cu Dvs., cum ar fi de exemplu detalii despre prestarea unor servicii anterioare, documente de natura comerciala etc.
Cabinetul nu este responsabil pentru informatiile personale oferite voluntar despre Dvs. in paginile publice ale retelelor sociale sau prin solicitari de oferta adresate telefonic, prin email sau pe website.
Cat timp pastram datele Dvs. personale
Cabinetul pastreaza informatii pentru perioade pe care le considera utile sau conform contractului, legilor sau reglementarilor aplicabile. Informatiile furnizate catre noi sunt stocate in conditii tehnice si organizationale adecvate. Puteti sa ne solicitati oricand stergerea anumitor informatii sau renuntarea la mesajele primite prin email si vom da curs acestor solicitari, sub rezerva pastrarii unui minim de informatii in situatiile in care legislatia aplicabila sau interesele noastre legitime o impun. Pentru a va exercita drepturile legate de pastrarea si utilizarea datelor Dvs., ne puteți oricand contacta pe adresa de email office@danradulescu.ro.
Precizia datelor personale prelucrate si minimizarea datelor
Cabinetul face demersuri rezonabile pentru a va asigura ca informatiile Dvs. personale sunt corecte si actualizate, respectand totodata Principiul minimizarii datelor prin limitarea la strictul necesar in legatura cu scopurile prelucrarii. Pentru a va exercita drepturile legate de exactitatea datelor Dvs., ne puteți oricand contacta pe adresa de email office@danradulescu.ro.
Colectarea datelor despre minori
Deoarece ne pasa de siguranta si confidentialitatea on-line a copiilor, nu contactam cu buna stiinta sau nu colectam informatii de la persoane cu varsta sub 16 ani, fara a avea acordul parintilor sau a reprezentantilor legali, cu respectarea tuturor reglementarilor si legislatiei nationale si europene cu privire la prelucrarea datelor despre minori.
Cum sunt stocate datele Dvs.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizeaza prin mijloace automate/manuale, cu respectarea cerintelor legale si in conditii care sa asigure securitatea, confidentialitatea si respectarea drepturilor persoanelor vizate. Toate documentele care contin date cu caracter personal se inregistreaza si urmeaza regulile de pastrare, procesare, multiplicare, transport, transmitere, distrugere si arhivare stabilite prin reglementarile legale in vigoare si prin proceduri interne.
Cine are acces la datele Dvs.
Datele cu caracter personal transmise de Dvs. sunt prelucrate doar de catre Cabinet si de catre partenerii nostri asociati in furnizarea de servicii juridice, de mediere si de legislatia muncii de cea mai buna calitate.
Conform legislatiei in vigoare, datele cu caracter personal obtinute pot sa fie dezvaluite fara consimtamantul utilizatorului spre institutiile statului abilitate in acest sens, dar numai in urma unei cereri oficiale si legale adresate operatorului de catre acestea, si, in functie de situatie, persoanele vizate sunt notificate. De asemenea, datele cu caracter personal obtinute pot sa fie dezvaluite fara consimtamantul utilizatorului spre institutiile statului abilitate in acest sens ca urmare a indeplinirii de catre operator a unor cerinte legale si/sau procedurale fata de institutiile statului, in baza contractului de asistenta juridica incheiat intre parti.
Cum respectam Principiile prelucrarii datelor cu caracter personal (Art. 5 – Principiile GDPR)
Legalitate: Prelucrarea datelor cu caracter personal ale clientilor si partenerilor se face cu buna-credinta, in temeiul si in conformitate cu prevederile legale. Toate procesele de colectare a datelor personale la Cabinet sunt bazate pe un temei legal solid care poate fi sustinut de: solicitarea consimtamantului, derularea unei relatii contractuale sustinuta printr-un contract prestari servicii juridice, justificare bazata pe o prevedere legala, activitati sustinute de interesul public sau de interesul vital al unui client, precum si activitati bazate pe legitimul interes al Cabinetului de a oferi servicii juridice, de mediere si de legislatia muncii de cea mai buna calitate.
Scop bine-determinat: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face in scopuri bine determinate, explicite si legitime, adecvate, pertinente si neexcesive prin raportare la scopul in care sunt colectate si ulterior prelucrate:
• Scopul nostru este sa va asiguram in permanenta servicii juridice, de mediere si de legislatia muncii la cele mai inalte standarde;
• Datele furnizate nu vor fi prelucrate decat in scopul pentru care au fost solicitate;
• Cabinetul nu va folosi niciodata datele dumneavoastra personale in alte scopuri si nici nu va permite transmiterea lor catre alte entitati, cu excepția cazurilor si organizatiilor prevazute de lege.
Confidentialitate: Persoanele care prelucreaza, in numele Cabinetului, date cu caracter personal au prevazut in contractul de prestari servicii clauze de confidentialitate actualizate GDPR. De asemenea, partenerii care proceseaza o parte din datele personale sunt responsabili pentru datele procesate prin clauze contractuale de confidentialitate.
Consimtamantul persoanei vizate: Orice prelucrare de date cu caracter personal care nu are acoperire in temeiurile legale mentionate in Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protectia datelor”) si alte acte normative, este realizata cu acordul persoanei vizate.
Informarea: Cabinetul isi asuma responsabilitatea informarii pentru fiecare noua procedura de procesare a datelor personale colectate. Oricand puteti contacta Cabinetul pentru a solicita informatii complete despre temeiul legal, natura si tipurile de informatii pe care le detinem.
Stocarea: Datele cu caracter personal nu se stocheaza pentru o perioada mai lunga decat este necesar pentru realizarea scopurilor in care au fost colectate;
• Acolo unde este posibil, aceasta perioada de stocare este garantata prin politica de retentie a datelor personale;
• Acolo unde exista prevederi legale explicite, datele personale se pastreaza impreuna cu documentele in care sunt mentionate, conform prevederilor legale cuprinse in Regulamentele de Ordine Interioara si in nomenclatoarele arhivistice.
Cum partajam datele personale ale Dvs.
Pentru indeplinirea scopurilor legitime de prelucrare, Cabinetul poate partaja datele dumneavoastra cu parteneri, terte persoane sau entitati care sprijina Cabinetul in desfașurarea activitatii:
• pentru efectuarea analizei datelor, testarea si cercetarea, monitorizarea tendintelor de utilizare si activitate, dezvoltarea caracteristicilor de siguranta si autentificarea utilizatorilor;
• pentru asigurarea de servicii de evaluare si expertiza contabila si/sau judiciara, servicii cadastrale si topometrice, precum si servicii notariale si de traduceri oficiale, in conditiile si limitele prevazute de lege;
• atunci cand dezvaluirea datelor cu caracter personal este prevazuta de lege etc.
Transferul international de date
In calitatea sa de furnizor de servicii juridice, de mediere si de legislatia muncii, Cabinetul nu are relatii care sa conduca la un transfer international de date cu tari din spatiul Uniunii Europene sau state non-UE, in conformitate cu Articolele 44 – 49 din Regulamentul (UE) 2016/679.
Securitatea prelucrarii datelor cu caracter personal
Prin aceasta politica, Cabinetul certifica faptul ca indeplineste cerintele de securitate a datelor cu caracter personal. Cabinetul utilizeaza metode si tehnologii de securitate, impreuna cu politici si proceduri de lucru, inclusiv de control si audit, pentru a proteja datele cu caracter personal ale clientilor si/sau partenerilor, colectate conform prevederilor legale in vigoare. Cabinetul a investit resurse specifice pentru adoptarea de masuri tehnice si organizatorice de prelucrare a datelor, actualizate in conformitate cu cerintele Regulamentului (UE) 2016/679, cu scopul de a proteja datele dumneavoastra cu caracter personal impotriva oricaror actiuni de acces neautorizat, utilizare necorespunzatoare sau divulgare, modificare neautorizata, distrugere sau pierdere accidentala.
Toti partenerii si colaboratorii Cabinetului precum si orice terte parti care actioneaza in numele si pe seama Cabinetului sunt obligati sa respecte confidentialitatea informatiilor dumneavoastra, in conformitate cu prevederile prezentei Politici.
Respectarea drepturilor persoanei vizate
In conditiile prevazute de Regulamentul Uniunii Europene 679 din data de 27 aprilie 2016 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, in calitate de persoane vizate, beneficiati de urmatoarele drepturi:
• dreptul la informare, respectiv dreptul de a primi detalii privind activitatile de prelucrare efectuate de catre Cabinet conform celor descrise in prezentul document;
• dreptul de acces la date, respectiv dreptul de a obtine confirmarea din partea Cabinetului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal precum si detalii privind activitatile de prelucrare precum modalitatea in care sunt prelucrate datele, scopul in care se face prelucrarea, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor etc;
• dreptul la rectificare, respectiv dreptul de a obtine corectarea, fara intarzieri justificate, de catre Cabinet, a datelor cu caracter personal inexacte/nejustificate, precum si completarea datelor incomplete; rectificarea/completarea va fi comunicata fiecarui destinatar la care au fost transmise datele, cu exceptia cazului in care acest lucru se dovedeste imposibil sau presupune eforturi disproportionate;
• dreptul la stergerea datelor, fara intarzieri nejustificate, respective „dreptul de a fi uitat”, in cazul in care se aplica unul dintre urmatoarele motive:
o acestea nu mai sunt necesare pentru indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate de catre Cabinet;
o in cazul in care este retras consimtamantul si nu exista niciun alt temei juridic pentru prelucrare;
o in cazul in care persoana vizata se opune prelucrarii si nu exista motive legitime care sa prevaleze;
o in cazul in care datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal;
o in cazul in care datele cu caracter personal trebuie sterse pentru respectarea unei obligatii legale;
o datele cu caracter personal au fost colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii informationale conform dreptului Uniunii sau al dreptului intern sub incidenta caruia se afla operatorul;
Este posibil ca, in urma solicitarii de stergere a datelor, Cabinetul sa anonimizeze aceste date (lipsindu-le astfel de caracterul personal) si sa continue in aceste conditii prelucrarea pentru scopuri statistice;
• dreptul la restrictionarea prelucrarii in masura in care :
o persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor;
o prelucrarea este ilegala, iar persoana vizata se opune stergerii datelor cu caracter personal, solicitand in schimb restrictionarea utilizarii lor;
o operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal in scopul prelucrarii, dar persoana vizata i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta;
o persoana vizata s-a opus prelucrarii pentru intervalul de timp in care se verifica daca drepturile legitime ale operatorului prevaleaza asupra celor ale persoanei vizate;
• dreptul la portabilitatea datelor, respectiv:
• dreptul de a primi datele cu caracter personal intr-o modalitate structurata, folosita in mod obisnuit si intr-un format usor de citit, precum si
• dreptul ca aceste date sa fie transmise de catre Cabinet catre un alt operator de date, in masura in care sunt indeplinite conditiile prevazute de lege;
• dreptul la opozitie in ceea ce priveste activitatile de prelucrare se poate exercita prin transmiterea unei solicitari conform celor indicate mai jos;
Opozitia poate fi revendicata in orice moment, din motive legate de situatia particulara in care se afla persoana vizata, in situatiile in care datele implicate sunt prelucrate doar in temeiul interesului legitim al Cabinetului sau in temeiul interesului public, cu exceptia cazurilor in care Cabinetul poate demonstra ca are motive legitime si imperioase care justifica prelucrarea datelor colectate si care prevaleaza asupra intereselor, drepturilor si libertatilor persoanelor vizate sau ca scopul este constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta;
• dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automate, respectiv dreptul de a nu fi subiectul unei decizii luate numai pe baza unor activitati de prelucrare automate, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizata sau o afecteaza in mod similar intr-o masura semnificativa;
• dreptul de a va adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) din Romania, care poate primi sesizari din partea persoanelor vizate la urmatoarele coordonate: adresa postala in Bucuresti, b-dul General Gheorghe Magheru, nr. 28-30, sector 1, cod poștal 010336, telefon +40.318.059.211, adresa postala electronica anspdcp@dataprotection.ro sau prin intermediul platformei online dataprotection.ro;
• dreptul de a va adresa Justitiei, pentru apararea oricaror drepturi garantate de prezentul Regulament care au fost incalcate precum si pentru situatiile in care considerati ca operatorul de date personale sau Autoritatea competenta nu au acordat atentia necesara solicitarii Dvs. de exercitare a drepturilor enuntate.
Cum va puteți exercita drepturile de acces
Operatorul de date cu caracter personal este Cabinetul, specializat in servicii juridice, de mediere si de legislatia muncii. Prin aceasta politica, Cabinetul va asigura ca vom acorda in permanenta o maxima importanta respectarii drepturilor Dvs. fundamentale si in calitate de persoana vizata. Suntem convinsi ca orice solicitare ne veti trimite va fi rezolvata in cel mai scurt timp posibil, in concordanta cu prevederile legislatiei interne si internationale si cerintele GDPR. Cabinetul a dezvoltat si aplica o procedura speciala de solutionare a solicitarilor de acces la date venite din partea persoanelor vizate (clienti si/sau parteneri).
Clientii si/sau partenerii nostri au posibilitatea de a comunica in orice moment cu Cabinetul, in mod direct, pentru orice subiect legat de prezenta Politica, utilizand datele de contact prevazute in partea introductiva a prezentei Politici.
In general, Cabinetul nu va solicita nicio taxa pentru a va putea exercita oricare dintre drepturile de mai sus. E bine sa retineti ca, in cazul in care solicitarea Dvs. de acces la informatii este nefondata, neargumentat de repetitiva sau excesiva, legislatia in vigoare ne permite sa percepem o suma rezonabila in asemenea circumstante. Va vom informa despre orice onorarii aplicate inainte de a va solutiona cererea. De asemenea, avem toate temeiurile juridice pentru a nu da curs unei cereri de acces la date in cazul in care ar afecta in mod negativ drepturile si libertatile fundamentale ale altor persoane vizate.
Cum actualizam Politica de Confidentialitate
Ne rezervam dreptul de a actualiza si modifica periodic aceasta Politica de Confidentialitate pentru a reflecta orice modificari ale modului in care prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal sau orice modificari ale cerintelor legale.
In cazul oricarei astfel de modificari, vom afisa pe Website-ul nostru data publicarii celei mai recente variante a Politicii de Confidentialitate, motiv pentru care va rugam sa verificați periodic continutul paginii de internet dedicate Politicii de Confidentialitate.
Versiune in Ianuarie 2025
